ДА СЕ УКИНЕ ЕКСТЕРНОТО ТЕСТИРАЊЕ ВО 2013


Gostin

/ #1614 Re: Re:

2013-05-26 05:57

#1613: - Re:

I sega eden kviz ke gi nauci kako se ocenuva!? Kriteriumot se gradi spored pokazanite znaenja i sposobnostite na sekoj ucenik pooddelno. Znaenjata gi steknuvaat so pomos na profesorot, a toj znae kolku znaenje im prenel. Osven toa, vo ocenuvanjeto ima razlika, zavisno od predmetot. Vie mozete da go testirate po odredeni predmeti. Po drugi testot ne e bas nikakvo merilo. Makedonski, na primer. Pravat ucenicite 4 pismeni raboti vo godinata. Kako so test ke ocenite kolku ubavo pisuvaat, kolku tie pismeni se navistina dobri? Ima i tuka razliki i prostor ucenicite da bidat nagraduvani i za ovoj del na znaenjeto.  Izrazuvanjeto e vazno barem dva pati poveke od nabubanite podatoci. Ako e pismeno napisano, znaci ucenikot znae i da go primeni znaenjeto. Toa e celta, neli. Da se primeni znaenjeto. So toj test ne moze da se vidi dali gi citale ucenicite knigite. Ionaka maka macat nastavnicite da gi nateraat da citaat knigi, a ne da naogaat podatoci za obrabotka na likovite i preraskazani sodrzini na forumite. Retki citaa zasto sakaat da citaat. Sega poveke ni tie deca nema da citaat knigi. Zosto bi citale? Koj ke diskutira za tie knigi so niv? Sega i jas da bev ucenik, nemase da gubam vreme okolu obrabotka na delata. Gluposti! Kakva vrska imaat delata so predmetot! Svedi se na goli podatoci i pravo na test - EDINSTVENOTO MERODAVNO OCENUVANJE.

Edno dete moze da napravi soliden test po angliski. Soliden test, da, no ne e sposobno ni za osnovna konverzacija. Drugo odlicno komunicira na angliski. Kako so test ke go opredelite toa? Sledenjeto preku cela godina nema vrska. Nepotrebno gubenje vreme. Svetiot test se ke resi.

Istorija! Zosto voopsto ucenicite bi ja ucele istorijata, vodejki smetka za pricinite, posledicite, megusebnite odnosi, celokupnata konstelacija vo koja se odvivale nastanite? Mozat da gi  ispoizvadat samo golite podatoci i da bidat podgotveni za sovrseniot oblik na ocenuvanje na znaenjeto. Toa se glavno godini i godincinja sto, ako se povtoruvaat odednas, siguro ke se ispomesaat. A vo ucebnicite po istorija ima bezbroj datumi: koga koj car se ozenil so kerkata na drug car, koga se podgotvuvale za nekoja bitka, pa koga trgnale vo bitkata, pa koga preminale edna reka, pa druga reka....  E, sega, za ovoj velicestven test odednas im se natrupuvaat site tie podatoci koi ionaka vednas se zaboravaat. Ima nekolku klucni datumi sto se pomnat. Drugoto se pameti samo kako priblizen period; pocetokot na XIX vek, kon polovinata na XVII vek ...

Nastavnicite ucele i da predavat i da ocenuvaat. Predmetite kako sto se: metodika na predmetot, pedagogija i didaktika gi ucat i kako da go predadat materijalot i kako da go ocenat. Ucat deka znaenjeto se ocenuva niz postojano sledenje na ucenikot, preku site predvideni aktivnosti. Ucat deka materijalot treba da se razbere, a toa se ocenuva cela godina. I ucat deka testot e samo eden pomosen vid na ocenuvanje so koj se ocenuva samo eden segment na znaenjeto - samo kolku se usvoeni podatocite. Kompletna ocenka, uste pa najmalku edinstvena merodavna ili samo NAJMERODAVNA, ne moze nikako da bide rezultat od test.

Poglednete od kakvi ucebnici ucat. Vrie od greski. Mozea od MON barem da napravat prvo revizija na ucebnicite. Tamu mozat ucenicite da procitaat dovolno pogresni podatoci za da ne im bde testot bogznae kakov.

Testovite veke pocnaa ozbilno da ni go unistuvaat visokoto skolstvo. Sega da pobrzame da go unistat osnovnoto i srednoto. Taman potoa, naviknati na ucenje samo za testovi, ke prodolzat na fakultet bez klasicen ispit. Samo so testovi. Aman od taa vesternizacija! Zatoa, koga se pravat istrazuvanja za stepenot na opstite poznavanja vo SAD, obicno rezultatite se ocajni.

A za neorganiziranosta i propustite vo ova testiranje da ne zboruvame. Ispusteni se celi nasoki vo odredeni ucilista. Ne znaeja koi predmeti koja nasoka gi ima, a koi ne. Tri pati za edna nedela menuvaa po dva predmeta. Na odredeni profili voopsto ne im se dava strucen predmet iako eden mora da e strucen, a eden opstoobrazoven. Duri ne se rasprasale kakov e nacinot na ocenuvanje na podeini specificni skoli, kako sto se umetnickite. Vo muzicko, na primer, site muzicki predmeti se polagaat na godisen ispit pred povekeclena komisija. Ima javni casovi. Sosema e drug nacinot na rabota. Ima individualna nastava. Tokmu strucnite predmeti ne mozat da se proveruvaat so testiranje. Pojavno prezentiranje na rezultatite od ispiti, javni casovi, domasni i megunarodni natprevari tesko da ke sretnete. E, na ovie deca im proveruvaat kakvi muzicari ke bidat i kakvi se vo momentov preku testiranje od dva opstoobrazovni predmeta.

Pa, Vie bidete si i ponatamu verni na sovrsenosta na ocenuvanjeto na eden kviz, mnogu slicen na :"Milioner". Globalizacija po sekoja cena! Od kal da e, od Zapad da e!!!